"know know arrived..."-Mr Pres

Saturday, February 01, 2020

Tersebut lah kisah, pada suatu petang yang nyaman, sedang aku scroll twitter, tiba-tiba dapat whatsapp dari Syahiruddin, 
"Jiah jom kayak petang ni."

I was like, maigaddd.... of course la nak. haha. aku terus onzz weyh. sebab seronok. Lepas cakap onzz, baru aku tanya, sapa lagi join. Aku suruh la Syahir ni ajak Kamal, Mr Pres, sebab dia ada dekat shah alam jugak, plus boleh minta kunci dekat Kamal. Sebab Kresma ada paddle and va sendiri. Then Syahir balas,

"haha, Kamal la yang ajak aku kayak ptg ni."

Kamal dan last minute plan, berpisah tiada. Dia memang king dalam benda last minute plan nih. Tapi seronok weyhh idea ni. Unpredictable. Then aku pon ajak la Izzie and Najmee, antara ahli last minute plan jugak. Plus takkan aku nak kayak sorang-sorang kan.... memang idok lerrr. Then mereka berdua pon bersetuju. Dan kami pon pegi la kayak dekat Tasik Shah Alam. Seksyen berapa, aku pon taktau. Ada yang panggil seksyen 2, ada yang panggil seksyen 14. Aku panggil tasik shah alam. Senang. Simple. 

Sampai ja dekat sana, aku terus mengaku dekat Kamal yang aku tak reti kayak. Dah lama weyh aku tak kayak. Lupa dah cara nak paddle semua. Lepastu aku cerita la dekat si Kamal dengan Syahir ni aku penah kayak dengan Zoro, then kayak kami selalu senget ke kiri. Tak penah straight. Then Kamal dengan Syahir ni cakap la kenapa. Fakta pasal dua hamba Allah ni, sepuluh ayat yang keluar dari mulut gang ni, 11 jangan percaya. hahahahahaa. Nampak tak betapa gang ni selalu main-main. Aku nak kepastian, aku whatsapp la gang lama-lama. then gang tu cakap betul. Mereka menyokong apa yang si Syahir dengan Kamal ni cakap. Aku sampai tak boleh nak beza waktu bila gang ni cakap betul, waktu bila dok menipu. Haishhh. 

Petang tu aku kayak dengan Kamal. Aku dah mengaku awal-awal yang aku tak reti nak kayak. Dia kata takpa. Aku pon okay sajjo. Syahir kayak sorang. Beberapa minit berlalu, barulah Najmee dengan Izzie sampai. Diorang naik la kayak berdua. Gang tu semua reti kayak. Memang selalu kayak. And then, dekat tasik tu ada air pancut. Aku cakap la dekat Kamal, jom lalu dekat air pancut tu, lepastu Kamal tu gelak. Dia kata phone nak campak mana. hahahahhaa. Aku lupa pasal phone. Dah la phone masing masing tak watrerproof. Lepastu Kamal ni nak melayan perangai kecoh aku, dia paddle la sampai air pancut tu. YANG HEBATNYA, DIA BAGI AKU JA KENA AIR. DIA TAK KENA LANGSUNG. Alasan dia sebab dia pegang phone. Tapi memang betul pon dia pegang phone aku sekali. hahahahhaa. Dan kami semua pon teruskan perjalanan sampai la masjid. Then patah balik pusing pusing dekat tasik tu. Banyak kali stop sebab photoshoot atas kayak ft sunset.
me be like: kamallll,, cantik weyhh sunset kat belakang..
kamal be like: acah2 handsome.
disebabkan aku ambik ni, aku rasa stylo la jugak gambar ni. hahahahahhahaa. sebab sunset di belakang.


waktu ni semua masih clean. takda yang mandi air tasik lagi. hahaha. semua senyummmmm~~

ahhhhh, aku suka gambar ni. semua buat muka buruk. kecuali Izzie. lawak weyhhh. paling buruk si Syahir dengan Kamal la. hadoiiiii~

sunkissed gang. on point lighthing bawah jambatan. aku dengan Kamal dah snap a few pics, yang lain tengah struggle paddling nak masuk camera.

aku memang suka la post gambar gang ni tak ready. sebab lawakkk plus cutee. gelagat masing-masing dalam ni.
JADIIII~~~ sebelum kami balik, aku cakap dekat Kamal, tak aci aku kena air pancut tu dua kali. Dia tak kena langsung. Demi berlaku adil dan malas nak dengar aku bising, dia pon redha ja kena air pancut tu. Struggle gila weyh aku paddling nak lalu dekat air pancut tu. hahahahha. Soalan Syahir dekat Kamal, "mana kau letak bag telephone semua?" aku pon baru teringat phone aku dekat dia jugak. hahahaha. Lepastu Kamal sambil gelak kepasrahan, dia keluarkan bag dari dalam va dia. hahahahha. Alhamdulillah selamat semua. cuma basah sikit je la. Tapi aku berpuas hati sebab kayak kami bertakung and dua-dua basah lencun. 

taraaaaa~~~ rambut kamal dah takda. sebab dah basah lencun. hilang la jambul dia. aku punya tudung tu nasib baik pakai shawl, kalau bawal, memang dah kelepet lah.

MUKA BURUK 2.0. Syahir ngelat dalam ni. tak aci. Kamal masih lagi pegang title juara riak muka paling buruk. hahahahahaha~~
These are some of our photos from the photoshot. One thing lagi berkaitan dengan Kamal ni, dia pandai gilos ambik gambar. Aku dah la suka tengok gambar-gambar yang nice, in terms of angle, lighthing dengan subject. Kamal ni memang minat ambik gambar pon. Bezanya dia memang berbakat, and aku pulak kena struggle belajo cara nak ambik gambar. So kalau korang nak photographer yang lowkey, lawak dan masuk air, boleh la hubungi saudara Kamal di talian berikut. hahahaha.
its me from the back. ye la, Kamal duduk belakang aku, kalau da ambik belah depan, jatuh tasik la member.

ni pulak Izzie dengan Najmee. Nice teroxx weyh. Aku suka style gambar macam ni.

me again. the sun set beautifully.

Izzie, Najmee and Syahir. kami stop jauh dari gang tu sebab Kamal nak ambik gambar diorang. aku follow sajjo. aku tlg control, gambar shoot gambar.

the best shot that day. Izzie dengan Najmee. Nice weyh gambar ni. angle, lighthing dgn subject, semua on point.
The end of the last minute plan. Productive evening. Balik basah kuyup aku dengan Kamal. Dah la naik kereta Syahir, dia pon redha ja. Tapi nasib la Kamal ni bijok, kami duduk dalam kereta dia berlapikkan ermmm... Uv punya protector tu, yang untuk kereta. Lalu kami pon pulang dengan selamat. Hope after this ada lagi benda last minute ni. huhu~

xoxo,
Jiah

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts