FAMILY DAY KRESMA

Sunday, December 01, 2019

Hai gangzzz. Wazzup. Early warning, my blog will be fill up with KRESMA post only. hahaha. because for the past sem, i spent most of my free time with this troops.

30th November 2019
I decided to be part of the team. Aku terima untuk jadi ajk Aktiviti. It was my first time heard about ajk Aktiviti. Love to learn new things and challenge myself. Banyak juga drama yang jadi. Bagi aku tu semua kenangan. Setiap kali program, since sekolah, sampai la ke uni, lumrah ada drama waktu nak buat program. Tapi aku suka drama among kresfam ni, sebab unik. hahaha. 
Aku agak terkejut dengan jobscope ajk aktiviti ni. Sebab first time aku tau wujudnya ajk macam ni. and for me, soncerely, it was cool. And sincerely for me, kewujudan ajk aktviti ni membantu program tu berjalan lebih lancar dan terisi. Gitteww. Tapi aku sebagai orang baru yang zero knowledge ni, memang terkapai-kapai la. Almost mati lemas aku nak adapt dengan jobscope ajk aktiviti nih. Aku diberi kelebihan untuk pilih sorang partner. Rakan lemas aku. hahhaa. Aku petik nama Faiz sebab aku rasa dia boleh tolong aku untuk tak lemas. Tapi~~~~~~ Dia lagi lemas dari aku. hahaha. Lawak weyh. Kami dua la paling banyak drama. I know how to float myself, and i expect him know how to swim and can save me from drowning, but in the end, we learn to swim together. we save each other. Uwauuuuu. hahahha

Maka berlangsunglah program Family Day Kresma pada 30 November 2019. Alhamdulillah aku dengan Faiz selamat. Masing-masing tak mati lemas. Kami selamat juga sebab ada pelampung keselamatan, Ainaa dan Zulhilmi (Chep). Dua orang ni jadi sub kami. Ringan la sikit beban nak handle program tu. Waktu hari kejadian, ajk aktiviti la yang bertugas untuk memastikan flow program tu berjalan dengan lancar dan mengikut tentatif. Kalau ada masa yang lopong, kami la yang kena handle buat aktiviti. Tapi waktu family day tu, memang havoc habis weyh. Kami sampai pening nak control. Bukan sebab banyak masa lopong, tapi sebab masing-masing taknak stop main. Banyak lagi game nak main. adoiiyaiii. Rindunya moment tu. Kami 4 orang sampai sakit tekak weyh sebab nak stop ahli Kresma ni daripada main. 

Family Day, waktu pagi kami buat games. Dekat Tasik Seksyen 7. Memang riuh habis weyh. Dengan orang awam yang tengah beriadah dekat situ, nak kena control kerenah ahli Kresma ni lagi. Masya-Allah, Luar Biasa energy budak-budak nih. Then lepas main, waktu petang tu kami buat rewang untuk dinner malam tu. Kami buat BBQ dengan nasi goreng dan lain-lain. Cara kami nak tarik gang Kresma ni trun rewang, kami adakan sesi karaoke. perghhhh, boleh tahan weyh gang ni punya suara. Luar Biasa. Sedap. Merdu. Tak sendu kami memasak. Waktu tu gang komander pon ada training dekat area kami BBQ, sekali dengan gang tu gelak-gelak. Terus habis awal training sebab riuh sangat kami karaoke. 

excited nak main masak-masak. yang pakai spec tu Faiz. Partner lemas aku. Tudung koko tu Ainaa, pelampung keselamatan aku.

boleh nampak mixed emotion dalam gambar ni. hahaha. yang belakang tu, pakai spec, pengarah kami. Syafiqah. yang pakai topi tu timbalan presiden.

biasa la trademark aku, kena lmpat. setiap event akan ada gambar aku lompat. hahaha. tapi kali ni aku ajak sebahagian ajk yang ada untuk lompat sekali. huhu

Nampak function kan. aku suka gila gambar ni. nampak garang ja. and stylo. yang pakai baju hijau tu, semua team Aktiviti. yang pakai baju biru tu ajk peralatan.

Malam pon tiba. Waktu malam kami buat dinner dekat Menara SAAS. Kami buat dinner tu dekat laluan orang nak ke library. jarang tak pelik when it comes to Kresma. Sebab tu aku teruja and suka Kresma ni, banyak benda pelik tapi logik aku belajar and buat. Antaranya buat dinner dekat tengah jalan. hahaahaha.Untuk dinner malam tu, aku propose untuk buat tema pyjama party, then semua ok. I is excited weyhh. hahahha. Then i came out with an idea to buy a costume with my partner. Aku dah ready nak pujuk kaw kaw si Faiz tu untuk setuju beli costume dengan aku. Then sekali ja aku propose, dia ok. On the spot weyh aku order. Tapi lepas order tu Faiz tu bising la juga. Aku terhibur weyh. Sebab Faiz ni jenis yang baik, nerd sikit. Aku selalu buli dia weyh. Lepastu, waktu malam tu, penat weyh aku pujuk dia untuk pakai baju tu. Lama dia sembunyi dalam toilet. Ikut hati aku, kalau lama lagi dia nak sembunyi, memang aku masuk ja toilet laki tu. Tapi akhirnya dia keluar jugak. Memang malam tu dia jadi centre of attraction la. Semua orang cakap dia cute. Member redha ja. Aku terhibur sepanjang malam.

taraaaaa~~~ cute kan diorang pakai pyjama. yang tengah tu Presiden kami, Kamal. dia memang masuk air weyh. aku boleh mati kalau duduk dengan dia. gelakk jaa. Ainaa dengan Anis selalu jugak kena dengan Kamal ni. dia suka bahan and buli orang jugak

kami jemput XKresma untuk bagi sharing session. abg ni dah kahwin, and wife dia pon XKresma jugak. cuteeee kann. mostly ahli kresma ni akan kahwin dengan ahli kresma jugak.
with my little fam. Hatta and Mira. both of them are my idol. i owe them a lot. they help me to find who am i. what i love and what i can do.

dekat gambar ni dah boleh nampak betapa havoc nya perangai masing-masing. nak ambik gambar pon susah. hahahahaha.

alhamdulillah, akhirnya dapat juga gambar raya. sopan ja masing-masing. ahhhhhh~~ cute la. suka suka suka

this pic was taken during our post mortem at pool. another level kan meeting dekat pool. told ya, Kresma is unique. and i love it.
well that's it. the end of Family Day Kresma. I learnt a lot of things during this programe, besides having fun. Thanks to Syafiqah, pengarah proram, yang dah bagi kepercayaan untuk aku jadi ajk aktiviti. Thanks a lot also to my partner, Faiz and my subs, Ainaa and Chep for helping me and Faiz handle the activities. Thanks to other ajks that also help us to make the program went smoothly. Thanks Kresma for this memory and esoteric knowledge that never will i get in the classroom. 

xoxo,
Jiah

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts