REVEALLING THE TRUE COLOURS OF THEM

Monday, February 17, 2020

Disebabkan aku tengah in mood untuk post pasal gang Kresma, aku nak reveal la true colour budak-budak Kresma ni. The biggest reasons kenapa aku fall in love dengan kelab ni sebab the way they welcome me when i first joined Kresma. Aku dulu join kelab ni sorang sorang kot. Memang gamble weyh. Then bila dah join, tak nampak pon gap senior junior, orang baru orang lama. Aku suka environment ni. Then bila lagi kenal perangai each of them, ya Allah, boleh mati sebab sesak nafas weyh. serious lawak. Sepanjang aku kenal/lepak dengan gang ni, mesti gelak ja. And susah nak bezakan yang mana fakta yang mana auta. Sebab muka masing-masing confident ja bila cakap. Aku takda specific group yang aku rapat. Aku suka ja lepak dengan semua gang Kresma. Sebab kalau kita pilih specific group, nanti mudah sakit hati on a simple things. So i decided to just be friends with every each of them. That's better i guess.

Moving on to the main topic. Lets reveal the true colour of Kresfam. Love it. 
1. Gang ni pantang tengok camera. Kalau nampak orang angkat phone ja, mesti penuh dekat kawasan tu. Cute weyhh gang ni. 
2. Gang ni nampak ja macam pendiam, tapi hakikatnya, MasyaAllah, susah nak berhenti cakap and buat lawak. Mostly ahli Kresma ni from fakulti engine. So nampak bijak ja waktu awal-awal kenal. Bila dah lama-lama kenal, hemmmmmm. Bijak sangat masing-masing.
3. Sangatt baikkkk. Gang Kresma ni semua macam kakak-kakak and abang-abang aku. Serious diorang ni memang caring weyh. Walaupun suka menyakat and buli orang, tapi deep inside diorang ni sebenarnya LUAR BIASA. Aku terkejut jugak awal-awal tu. Macam culture shock. Sebab tak expect pon diorang akan caring macam tu. Gaya masing-masing macam ganas, garang, tegas dan yang sama waktu dengannya. Tapi dalam hati ada taman bunga. 
4. Guiders. They do know how to polish or find the wow factor in someone. Like seriously, I never knew that I actually can climb and have that kind of strength. Other than that, they can help you to push yourself the level that you never knew. That moment you'll realize that you can do more. More than you can ever imagine. 
5. Soooo professional. I really adore how they can be so professional. Play when its time to play, work during working time. It is like they have a split personalities, one that crazy like 3 stooges, and the another one is like great leader or boss. Even if we want to message them, if we want to chat regarding work, our sentence will also be different. Formal and neat. How cool is that haaa. Really adore. 

Tak guna sembang saja. Nah tengk bukti gelagat Kresfam:

see, aku angkat phone, terus berkerumun semua. sumpah cute. gambar ni sebenarnya ada urutan, daripada sorang, ke dua orang, then makin ramai, dan last sekali ramai macam ni.

nampak elok je kan gambar ni. cerita disebalik nak dapatkan gambar yang proper macam ni, punyalah susah. struggle cameraman nak ambik gambar kami. macam-macam perangai ken layan. aku penat gelak waktu ni. terhibur terokss

tengah jalan pon boleh. kami memang macam ni. kat mana rasa nak ambik gambar, kami stop and pose. as long as lighting on point. tak reti duduk diam budak-budak ni. haishhh.

Best weyh waktu ni. memang masuk air la masing-masing. at first kami nak ambik gegirls ja, pusing belakang, gang laki dah penuh. nak masuk bergambar sekali. adoiiaii. terhibur sis waktu ni. ni sebahagian gang climb.

jarang tak stylo. hahaha. dalam Kresma selalu jumpa masing-masing pakai jersi ja, selekeh ja. then malam tu event kena pakai smart2, pakai blazer semua. tu yang excited ambik gambo. hahahha

smart tu sementara je la.lepas habis ja event, jadi diri sendiri balik. senang nak buat keja. pakai jersi ja.

ni la bahana kalau tinggal phone merata tempat. plus waktu tu tak lock phone. gang ni pon spam la gallery dengan whatsapp story aku dengan muka-muka mereka

lagi ramai lagi meriah. aku simpan weyh gambaq ni. i is sad bila tengok balik. hemmm. ada video jugak gang ni buat. lawak weyhhhh


part of climb team. semua baikkkk and tak kedekut ilmu and tak berlagakkkk. miss them huwaaaaa...

bukan family la kan kalau tak support each other. waktu ni kami teman Hatta dengan Rai join competition. besttttt. Alhamdulillah mission Hatta accomplished. dia dapat second place. bangga weyh waktu tu. excited tengok Hatta naik podium.

ni waktu event Rockcon. waktu ni kami tengah loading barang dalam lori. kenangan waktu tu. angkat barang ramai2. angkat portable stage, sampai merah muka masing-masing sebab beratt ya amat.

dah penat loading barang, makan timee... waktu ni pon lawak jugak. Syazwan acah-acah jadi YB. hadoiii, lawak weyh. ada lagi video dia bagi speech sambil pakai topi kebun.

treademark climber, after compeition kena ambik gambar tangan macam ni. cuteee kann. nampak kesan tengan merah, ada kapur. hahahha. boleh buat frame weyh.

picture with the pro. ni semua gang pro climb. baikk giloss weyh gang ni. paah yang pakai seluar purple tu juara untuk novince woman. padu teroxx weyh.

with climb family. family yang gila-gila, selalu buli orang, selalu menyakat each other. and always support each other. love them.
So thats all perangai pasal gang ni yang aku nak kongsi. Ni pon actually baru half of it. Banyak lagii perangai diorang ni yang pelik-pelik. Selain PEERS, ni adalah family aku. Aku susah nak cakap no dekat gang ni, sama macam family PEERS dulu. Aku akan ingat family ni sampai bila-bila. Jasa dan segala tunjuk ajar yang diorang bagi aku akan praktikkan dan ingat sampai akhir hayat. auwwww. Feel like want to cry. huhu. LOVE THEM !!

xoxo,
Jiah

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts